Som företagare är det viktigt att fokusera på marknadsföring. En mycket effektiv marknadsföringsmetod är SMS-utskick. Då kan du på ett snabbt och enkelt sätt nå dina kunder.
Du har ett jättebra erbjudande som du vill få ut till dina kunder. Problemet är att det är många som konkurrerar om samma kunders uppmärksamhet. Då är SMS-utskick en bra hjälp för att nå kunderna i rätt tid. Den stora fördelen med SMS-kampanjer i jämförelse med annan reklam är att texten omgående visas i mottagarens mobil. Ett nyhetsbrev kan man alltid klicka bort och slänga innan det har blivit läst. SMS är det svårare att komma ifrån. De flesta bär med sig mobilen överallt och brukar snabbt kasta ett öga på vad som står i det inkommande meddelandet. Gå in på Rule och testa sms-utskick alldeles gratis.
Fördelarna med SMS-utskick
Den stora fördelen med SMS som företagare är att chansen att meddelandet blir läst är mycket större, än när du bara skickar ut nyhetsbrev. Det betyder inte att du ska sluta med nyhetsbrev: sms och nyhetsbrev är goda komplement som fyller olika funktioner. I ett SMS kan du vara kort och koncist. Bara berätta om vilket erbjudande som du har just nu, helst även med siffror som till exempel ”40 % rabatt”. Att använda SMS-kampanjer passar särskilt bra för företag som säljer fysiska produkter eller återkommande tjänster. Om du har en webbshop kan du skicka ut information och erbjudanden till dina kunder via SMS. Berätta att de får 50 procent rabatt på nästa order. Detsamma gäller om du driver en skönhetssalong eller liknande verksamhet. Du har en tjänst som många återkommer till, som att få fotvård eller fixa naglarna.
Effektiva SMS-utskick
För att dina SMS-kampanjer ska vara effektiva är det viktigt att du verkligen tänker igenom dem. Spamma inte kunderna. Då kommer de att blockera dig och du har missat en kund. Med Rules SMS-tjänst kan du också individualisera utskicken. Så att rätt person får rätt SMS. Det är ett smart sätt att behålla kunder, då du alltid har ett intressant erbjudande till dem. När du använder SMS-utskick ska du:
• inte skicka för ofta
• bara ha riktigt bra erbjudanden
• individualisera dina erbjudanden
Du kan även skicka ut erbjudanden utifrån yrken, bostadsort och familjesituation. Möjligheterna är oändliga.